בחינוך
עולם החינוך עובר תהליך עולמי של שינוי וחיפוש דרך.
קרא עוד >>
ילדי המאה ה-21 הם ילדים סקרנים הפתוחים לעולם וחשופים לתחומי ידע וחשיבה חדשים ומקומו של המורה המלמד כמרצה ומעביר ידע לתלמידיו באופן פאסיבי, הולך ומסיים את חלקו.
אנו נמצאים בעיצומה של תקופה בה נושאים כמו מוטיבציה ללמוד ודרכי הלמידה נמצאים במרכז ההוויה. כיום, יותר מבכל תקופה אחרת, הידע הרב זמין, האפשרויות לרכישתו מרובות וכל שעלינו המחנכים לעשות הוא לעורר את הסקרנות, להפעים את הדמיון ולעזור במימוש התהליך.
חיפוש הדרך לפיתוח חשיבה יצירתית, מצריך מורים ומחנכים יצירתיים שיודעים לשמוע את מה שלא נאמר, לראות את שאינו נראה ולהבין את מה שהגיון אינו קולט.
חשיבה מוסיקלית היא השלב הגבוה ביותר ביכולת המוחית האנושית. הלמידה באמצעות שדה המוסיקה מחברת ומגשרת בין הגוף התודעה והרגש. מפתחת דמיון, מחשבה ויצירתיות ומטמיעה למידה ברת קיימא של כל תכן לימודי.
מוסיקה בחיים עונה על הצורך של המורה והתלמיד לפתח תכנים באופן חוויתי ויצירתי, בתוך השיעור הנלמד. דרך ארגז כלים ועקרונות מעולם המוזיקה יכול המורה לאפשר, לחקור, להוליך ולאתגר את הכיתה. השיטה מעניקה למורה את הכלים הנדרשים ליצור סקרנות, עניין, יצירתיות ולמידה מעמיקה בכלים פשוטים וזמינים.
השיטה מאפשרת קול ייחודי לתלמיד בתחושת בטחון כחלק משמעותי בקבוצה. משפרת זיכרון וכושר ניתוח ולמידה ומחזקת ביטויי ובטחון עצמי ואינטליגנציה רגשית.
הטמעת תהליכי למידה חדשה מתוך שדה המוסיקה בגיל צעיר, משפיעה לטובה על כל תחומי החיים.
השתלמויות, הרצאות, סדנאות
השתלמות שנתית בבית הספר או מרכזי פסגה
-
הטמעת תהליכי למידה חדשה מתוך השדה המוסיקלי - השתלמות בהיקף 30 ש' על מודל לשילוב עקרונות וכלים משדה המוסיקה כתפיסת הוראה ללמידה משמעותית ומגבשת. תכנים, כלים ומשאבים.
לחצו כאן להורדת טופס הטמעת למידה בחינוך
סדנאות דרך שדה המוסיקה
-
לפרטים נוספים אנא צרו קשר.
הרצאות לצוות המורים/מנהלים
-
"לפרטים נוספים אנא צרו קשר.
מחויבות אישית
מחויבות אישית הינה תכנית חינוכית המעודדת את הנוער לשירותיות, רגישות חברתית, עצמאות וחוסן נפשי ומשפעיה על תפישת המעורבות החברתית כדרך חיים.
ניגוני חיים, תכנית מחויבות אישית היוצרת חיבור בין-דורי רב השפעה והשראה בין בני נוער וקשישים דרך עולם המוסיקה.
עולמם של קשישים רבים הוא עולם של בדידות, סגירות ועצבות. אנשים רבים מגיעים לגבורות ומצבם הפיזי, הנפשי והמנטלי, אינו מעיד על חייהם שהיו עשירים ומגוונים.
המוסיקה מעוררת את המוח ואת גוף האדם, משפיעה על מצב רוח ומניעה את המוטיבציה. מוסיקה גורמת לקרבה בין אנשים זרים לחלוטין ואפילו משפרת את המצב הבריאותי.
תלמידי התיכון שישתתפו בפרויקט יאפשרו עוררות וקשר לעולם הרגשי והמנטלי של הקשישים דרך עולם המוסיקה. במהלך הפרויקט יתפתחו אמון וחברות, תפחת תחושת הבדידות ויתרקם יחדיו פסקול חיים עשיר המגלם שירים, מנגינות ויצירות מוסיקליות שמביאות ליטי ביטויי משמעותי את סיפור החיים האישי.
בארגונים וחברות
מוזיקה בדומה לכל חברה עסקית או ארגון חברתי, מתקיימת בחוקיות, סדר, אסתטיקה ועקרונות המאפשרים לה להתפתח ליצור ולהצליח.
קרא עוד >>
המוזיקה היא דרך מופלאה לחבר מחשבה, רגש וגוף ולאפשר לנו להיות, לחיות, ללמוד, לחלום ולהגשים.
הלחנה של מוזיקה, ניצוח והובלת תזמורת, נגינה וירטואוזית בלהקת רוק וביצוע מרגש של סולן - אילו מהווים חלק מהעקרונות וסל הכלים של השדה המוסיקלי, שמאפשר לרענן את המוכר והידוע ויוצר השראה וחדשנות בתחומי ניהול ארגון ואסטרטגיה בחברות וארגונים.
מוסיקה בחיים מאפשרת הסתכלות למידה והתנסות בשדה המוזיקלי על מנת להביא לשינוי מלודי וקצבי המחבר את חלקי החברה לתנועה הרמונית של סימפוניה שלמה.
ההרצאות והסדנאות עושות שימוש בכלי חשיבה מוזיקליים לשם הובלת תהליכי ניהול ופיתוח והטמעה של מיומנויות רכות בחברות, מוסדות וארגונים עסקיים.
הרצאות וסדנאות
"ניהול באוקטבה אחרת"
מוזיקה מעולה וביצוע מרגש משולים להובלת חברה מבטיחה וניהולה להצלחה. יצירה מוסיקלית מלאה, בדומה לכל חברה עסקית או ארגון חברתי, מתקיימת תחת עקרונות המאפשרים לה להתקיים ולהצליח. המוזיקה הנשמעת מהווה קצה של תהליך שבו מעורבים אנשים, צוותים, טכנולוגיות, רוח ויצירתיות.
הרצאה ייחודית ומרעננת, היוצרת השראה ונקודות מבט חדשות על עקרונות ניהול ופיתוח ארגוני מתוך השדה המוסיקלי.
במרכזי מוסיקה ואמנויות
הגדולים שבהוגי הדעות בכל תרבויות העולם - מאפלטון ואריסטו, דרך קונפוציוס, סעדיה גאון או רבי נחמן מברסלב, וכלה בשופנהאואר וניטשה - כולם ייחסו למוסיקה יכולות אדירות, ככוח מעצב ראשון במעלה לאישיות האדם, ככוח מרפא לנפש וכאמצעי מאגי, המסוגל להעניק משמעות לחיים, במציאות עקרה וחסרת תכלית.
קרא עוד >>
הוראת האמנות, לימוד שפת המוזיקה, התנועה, הציור- הינם המובן והידוע.
אך האם זה מספיק ליצירת שינוי והתפתחות מהותית באדם כפרט וכחלק מחברה, מקהילה או בית ספר?
האם נוכל ללמוד וללמד אמנויות בתשוקה ככלי לעוצמה, ביטוי וערכים?
מה הם מקורות הצמיחה האמנותית של אדם? של מקום?
גדלתי מקצועית בזרועות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי תוך בניה ופיתוח רווחה אנושית וקהילתית דרך מוסיקה ואמנויות. תחנות חיי המקצועיות הושפעו והשפיעו תכנים מוסיקליים ואמנותיים - בתוכן ומבנה. עסקתי בניהול ופיתוח עסקי ומקצועי של מרכזי מוסיקה ואמנויות מתוך תפישת פיתוח קהילתי. יזמתי וניהלתי אומנותית תכניות מיוחדות, פסטיבלים ואירועי תרבות המשתפים ומשקפים את הקהילות הסובבות המגוונות.
את הניסיון והידע הרב שצברתי אני נותן כמרצה, יועץ ומנחה בתחומי הקמה פיתוח וניהול מרכזי מוסיקה ואומנויות. תהליכים גדולים של הצמחת תרבות מקומית דורשים השקעה וזמן. בתנאים המתאימים, צומחת יצירה מעוררת השראה וגאווה מקומית.
קונסרבטוריונים
יעוץ וליווי לתהליכי הקמה פיתוח והתמקצעות של מרכזי מוסיקה
-
יעוץ וליווי לתהליכי הקמה פיתוח והתמקצעות של מרכזי מוסיקה.
-
קידום הקונסרבטוריון כגורם משמעותי ומשפיע בקהילה למימוש העשייה המוסיקלית כאורח חיים.
-
התכנית כוללת: בניית חזון אמנותי, פיתוח אסטרטגיה, תכנית עסקית, פיתוח מקצועי לשדרת הניהול וצוותי ההוראה, מבנה ארגוני, תנאים, ציוד וכלים, פיתוח מקצועי, פרויקטים מיוחדים ושיתופי פעולה, שיטות עבודה והתחדשות מתמדת.
המודל היישובי
יעוץ וליווי להקמה וקידום של המודל היישובי
התכנית מותאמת אישית וכוללת:
-
ניתוח מצב קיים- חזקות/חולשות ודרכי עבודה לעתיד, בניית מבנה ארגוני, בניית תקציב בר ביצוע באיגום תקציבים ממשלתיים ומוניציפליים, ליווי מקצועי למנהלים ולמורים וחיבור המודל היישובי לתוכניות בית הספר, הקונסרבטוריון האזורי והקהילה.